OBCHODNÍ PODMÍNKY

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodu www.koupelnyatopeni.cz od 1.1. 2014.

Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost HARKO s.r.o., se sídlem Trávník 140, Kroměříž 76701, IČ63496585, zapsané v obchodním rejstříku v oddíle C., vložka 22402 u soudu v Brně a kupujícího (zákazník, spotřebitel).

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Není-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).

1. Vymezení pojmů
Prodávající je obchodní společnost HARKO s.r.o., se sídlem Trávník 140, Kroměříž 76701 IČ 63496585, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Brně, oddíl C., vložka 22402. HARKO s.r.o. je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není.

Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele

2. Kupní smlouva
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím–spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. 

Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

Pokud kupující uplatňuje právo z vadného plnění, tak prodávající nebo jim pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

V případě, že spotřebitel nedoloží prodávajícímu výrobek k posouzení reklamované vady nebo neprojeví součinnost při vyřizování reklamace, má prodávající reklamaci z těchto důvodu vyřídit zamítavým stanoviskem.

Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy, na základě dohody s kupujícím, v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde.

 

3. Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Má-li prodávající věc odeslat, odevzdá věc kupujícímu předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.

Je-li kupujícím spotřebitel, použije se předchozí odstavec pouze tehdy, pokud dopravce určil kupující, aniž mu byl prodávajícím nabídnut. V opačeném případě je věc kupujícímu odevzdána až mu ji dopravce předá.

Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

 

4. Právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozí větě.

V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Pozn.: Peníze je možné vrátit též v hotovosti v sídle společnosti nebo na některé z provozoven.

Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího zikmund@harko.cz

V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.

Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.

Prodávající si vyhrazuje právo na zrušení objednávky u zboží označeného pojmem „Momentálně nedostupné“ v případě, že zboží již není možné dodat ani nahradit jiným modelem nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a zákazník toto před samotným vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající zákazníka o této situaci informuje. Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena, budou zákazníkovi peníze vráceny na účet.

5. Ochrana osobních údajů
Informace o zákaznících jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších dodatků a předpisů. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti zákazníka odstranit z databáze. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje zákazníků dodavatel nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží.

Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné pouze provozovateli obchodu. 

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

6. Dopravní podmínky a poštovné 

Možnosti způsobů doručení zásilky a jejich ceny  - doprava výhradně v rámci České republiky

a) balíkové zásilky

- kurýrem GLS – řidič doručí v domluvený den zásilku na udanou dodací adresu  

 · Jedna objednávka = jedna zásilka

 · Max. hmotnost zásilky 30 kg

 · Max. rozměr zásilky - 120x60x60cm  a zároveň součet obvodu a délky max 360cm

 

- kurýrem GLS - doručení na výdejní místa "Parcelshop" - max hmotnost zásilky 15kg a nejdelší strana max. 100cm

 

- služba "Zásilkovna" - doruční na výdejní místa "Zásilkovna"

Zásilky musí splňovat následující podmínky:
i. maximální hodnota Zásilky a maximální výše Dobírky - 20 000 Kč / 700 EUR (případně ekvivalentní hodnotu uváděnou v cizích měnách);
ii. maximální hmotnost Zásilky - 10 kg;
iii. Minimální rozměry Zásilky - 10 × 7 × 1 cm;
iv. Maximální rozměry Zásilky - součet 3 stran je max. 120 cm (např. 70×20×30 cm), délka nejdelší strany max. 70 cm;

- služba "Uloženka" - doručení na výdejní místo "Uloženka"

I. maximální hmotnost zásilky - 20kg

II. maximální rozměr nejdelší strany 100cm, součet tří stran 175cm

Před převzetím zásilky žádáme o její kontrolu. Pokud zákazník převezme zásilku bez námitek a opustí s ní výdejní místo, nelze již na poškozené zboží uplatnit reklamaci.

 

 
- Českou poštou – balík „do ruky“ – řidič doručí v domluvený den zásilku na udanou dodací adresu, v případě že příjemce nezastihne, zásilka bude uložena 5 dnů na nejbližší poště – tam je možno zásilku vyzvednout

 - max. hmotnost zásilky 20kg

 - max. rozměr zásilky – součet  tří stran max 3000cm, max. délka 200cm

 

- Českou poštou - "balík na poštu" - zásilka bude doručena na zvolenou pobočku České pošty

- max. hmotnost zásilky 20kg

- max. rozměr zásilky – součet  tří stran max 3000cm, max. délka 200cm

 

- Českou poštou - "balík do balíkovny"  - zásilka bude doručena na zvolené výdejní místo balíkovny

- max. hmotnost zásilky 20kg

 - max. rozměr zásilky – 50x50x70cm

 

Balíčkové zásilky GLS
 
 
 

 Hmotnost v kg cena bez DPH cena vč. DPH
 0-5 78,5 95
6-10 82,5 100
 11-20 91 110
 21-30 132 160


 
Balík "Do ruky" Českou poštou       117,- vč. DPH
Balík "Na poštu" Českou poštou     104,- vč. DPH

Balík "Do balíkovany" Českou poštou  64,- vč. DPH

 

Přepravní služba "Zásilkovna"

Max. délka nejdelší strany 70cm, součet tří stran 120cm

Cena přepravy 70,- včetně DPH u zásílek s hmotností nižší než 5kg

Cena přepravy 170,- včetně DPH u zásilek s hmotností 5-10kg

U zásilek s hmotností do 10kg, nejdelší stranou do 120cm a součtem tří stran do 150cm cena přepravy 170,- včetně DPH  

 

Přepravní služba "Zásilkovna domů" - doručení na adresu

Max. délka nejdelší strany 70cm, součet tří stran 120cm

Cena přepravy 85,- včetně DPH u zásílek s hmotností nižší než 5kg

Cena přepravy 97,- včetně DPH u zásilek s hmotností 5-10kg

 

 

Přepravní služba GLS- výdejní místa "Parcelshop

 Hmotnost v kg cena vč. DPH
 0-15  115

 
  
DOPRAVA ZDARMA - položky označené dopravou zdarma nejsou započítávány do hmotnosti zásilky pro určení výše dopravného. Pokud košík obsahuje výhradně položky s dopravou zdarma, je pro dopravné zdarma nutná minimální výše objednávky 1000,- Kč

 

b) paletové zásilky

 

 

- zásilky překračujících uvedenou váhu a rozměry přepravujeme jako paletové zásilky přepravní společností DHL Freight, popř. RABEN a dopravu účtujeme dle váhy zásilky a PSČ místa doručení.

- maximální rozměry zásilky: délka 300 cm, šířka 200 cm, výška 200 cm - zásilky přesahující uvedené rozměry nelze zasílat přepravní službou, možný je pouze osobní odběr.

 

Ceny dopravného paletových zásilek včetně DPH   

 

 Hmotnost zásilky v Kg Cena přepravy vč. DPH
do 50 490
 51-100  811
101-150 968
 151-200  1267
 201-300  1441
301-400 1782
 401-500  2377
501-700 2875
 701-1000  3631
 1001-1500  4877
 1501-2000  6152

 

 

U volně ložené keramiky, obkladů a dlažeb a koupelnového nábytku (popř. zásilek náchylných na poškození při přepravě), které splňují rozměrové a váhové požadavky na balíkovou dopravu, si vyhrazujeme právo tyto zasílat jako paletové dle výše uvedeného ceníku.

 

U zásilek na dobírku účtujeme doběrečné ve výši 60,- Kč, u zásilkovny sníženo na 15,- Kč, Zásilkovny domů na 23,- Kč, u Uloženky na 25,- Kč

 

U zásilek označených „doprava zdarma“ neúčtujeme dopravné v případě, že objednávka obsahuje výhradně tyto položky a hodnota objednávky přesáhne 5.000,- vč. DPH.

V případech, kdy objednávka obsahuje zboží s dopravou zdarma i zboží se zpoplatněným dopravným, hmotnost položek s dopravným zdarma se nezapočítává do součtu hmotností pro výpočet přepravného.

 

c) osobním odběrem zboží - 0 Kč (Trávník 140, Kroměříž – Nerudova 365, Otrokovice)

7. Převzetí zásilky

Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů a zboží, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci samotnému. V případě shledání porušení je nutné sepsat reklamační protokol o porušenosti zásilky přímo s dopravcem, popř. převzetí poškozené zásilky odmítnout! Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a k pozdější reklamaci o porušenosti zásilky bude prodávající přistupovat na základě podepsaného dodacího listu, ve kterém kupující stvrzuje neporušenost zásilky. V případě, že příjemce nemá možnost zásilku řádně zkontrolovat při převzetí, je nutné do předávacího protokolu zapsat - přebráno bez kontroly. Zásilku je nutné řádně zkontrolovat a případné mechanické poškození nahlásit nejpozději do 3 dnů od převeztí zásilky. Řidič přepravní společnosti je povinnen zásilku doručit na udanou adresu, nikoliv ji přemisťivat na místo, které si určí zákazník.

 

8. Závěrečná ustanovení
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy zikmund@harko.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém potvrzením jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu.

Tyto obchodní podmínky spotřebiteli umožňují jejich archivaci a reprodukci. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.

Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku a § 14 odst. 1 a § 20d a násl. zákona č. 634/1992, na ochranu spotřebitele sděluje prodávající, že s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se spotřebitel může obrátit na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, a to na internetových stránkách www.coi.cz. Česká obchodní inspekce vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem na civilní soud.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

 

 

Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2014